Knowledge Base FlowXL
Flow XL Kassasystemen Helptool
Download Flow XL Kassasystemen Helptool (EXE)
Deze gratis applicatie biedt ondersteuning voor hulp op afstand.
Download handleidingen
- Handleiding Kassa (PDF)
- Handleiding Backoffice (PDF)
- Handleiding Webshop (PDF)
- De kassa geeft een storing / staat vast / reageert niet
- Reset de kassa dit doet u door kort op de zilveren aan/uit toets te drukken (aan de voorzijde van de kassa-PC). De kassa zal nu afsluiten. Hierna 5 seconden wachten en opnieuw kort op deze zilveren toets drukken. De kassa zal weer opstarten. Indien het probleem zich herhaalt, graag z.s.m. contact opnemen met de helpdesk.
- Indien de kassa na het kort indrukken van de zilveren aan/uit toets niet gaat afsluiten, dan kunt u proberen om de kassa een zogenaamde HARDE reset te geven. Druk de zilveren aan/uit toets hiervoor tenminste 4 seconden in. De kassa gaat nu direct uit. Hierna kunt u de kassa weer opstarten met dezelfde toets. Indien het probleem zich herhaalt, graag z.s.m. contact opnemen met de helpdesk.
- Barcode scanner functioneert niet
- Haal de usb-stekker van de barcode scanner uit de kassa – wacht 2 seconden – steek de usb-stekker terug in de kassa. De barcodescanner geeft een korte piep en zal hierna weer normaal functioneren.
- De kassa reageert traag of na het scannen van het artikel duurt het lang voordat de gegevens van het artikel verschijnen
- Er is waarschijnlijk geen of een zeer beperkte internetverbinding. Controleer de verbinding met behulp van een andere PC. Als er geen of een slechte verbinding is, dan kunt u het modem van de internetprovider resetten door de stekker van het modem (meestal in de meterkast) eruit te halen, 10 seconden te wachten en deze weer terug te steken. LET OP: het modem gaat zichzelf nu resetten/herstarten en dit kan in sommige gevallen tot wel 30 seconden duren voordat het modem opnieuw is opgestart en er weer internet beschikbaar is.
- Als er nog geen internet of slechts beperkt internet is, haal dan de internetaansluiting uit de kassa-PC (klein glazen stekkertje aan de achterzijde van de kassa-PC). De kassa zal dan na enkele seconden overschakelen naar de offline modus. U kunt nu weer verder met de verkopen. Echter u kunt geen voorraden/informatie opvragen en geen klanten selecteren. VERGEET NIET om op een later tijdstip als de internetverbinding is hersteld om de kassa weer aan te sluiten.
- Er is geen beeld/zwart beeld
- Controleer op de kassa-PC is ingeschakeld (er dient een blauw lampje branden op de kassa-PC)
- Controleer of uw touchscreen is ingeschakeld
- Er komen geen bonnen meer uit de bonprinter.
- Staat de bonprinter aan?
- Zit er voldoende papier in de bonprinter?
- Reset de bonprinter door deze aan/uit te zetten of haal de USB-stekker (achterzijde PC uit de kassa-PC en herstart de kassa-PC). Steek hierna de usb-stekker weer in de PC.
- De bonprinter geeft een error aan (geel of rood lampje en/of melding op het scherm)
- Controleer of er voldoende papier in de printer zit en er ook geen losse lege rolletjes onderin liggen
- Reset de bonprinter door deze aan/uit te zetten of haal de USB-stekker (achterzijde PC uit de kassa-PC en herstart de kassa-PC en steek hierna de usb-stekker weer in de PC.
- Er komt wel papier uit de bonprinter, maar er staat niets op.
- De bonrol zit waarschijnlijk verkeerd om in de bonprinter. Draai de rol om (andere zijde naar boven).
- Touchscreen werkt niet
- Controleer of de aansluiting van de usb-stekker er goed inzit.
- Na het aanzetten van de monitor kan het tot 10 seconden duren voordat de touchscreen werkt, gelieve dit af te wachten.
- Kassalade gaat niet open bij verkoop
- De kassalade gaat alleen open bij een contante verkoop en niet bij pin/overmaken e.d.
- Ik kan niet inloggen
- Er is geen internetverbinding of een te zwakke internetverbinding. Controleer uw internetverbinding en reset eventueel uw modem.
- Is het wachtwoord juist? Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig.
- De backoffice reageert traag
- Er is geen of een slechte internetverbinding. Indien u gebruik maakt van draadloos internet, ga dan dichterbij uw acces point of router zitten of gebruik een bekabelde verbinding.
- De labelprinter reageert niet / de labelprinter print niet
- Zijn er voldoende labels/kaartjes aanwezig in de printer?
- De lampjes POWER en PRINT dienen groen te branden. Als dit niet het geval is, druk dan eens op PAUZE of op STOP. De lampjes zullen weer gaan branden.
- Bekijk eventueel onderstaand instructiefilmpje over het afstellen van de labelprinter.
- Er komen veel blanco labels uit de labelprinter en daarna geeft hij error
- Controleer de uitlijning van de printer. Bekijk onderstaand instructiefilmpje over het afstellen van de labelprinter.
- Controleer de uitlijning van de printer. Bekijk onderstaand instructiefilmpje over het afstellen van de labelprinter.